Tuesday 17 November 2015

Travelogue: Persiapan sebelum ke Pulau Langkawi

Assalamualaikum Readers semua,

Last week FK ada bagi tahu kan yang FK akan ke Pulau Langkawi.So today adalah saat yang dinantikan...Pulau Langkawi hang tunggu aku pi sana!! Hehehe...Alang-alang FK tengah rajin nak menaip ni meh FK cita kat hampa semua persiapan sebelum FK ke Langkawi.

1.Flight ticket
Disebabkan FK x nak buang masa dan tenaga...kami decide naik flight sebab lagi jimat..Kebetulan bulan Mei haritu Airasia ada buat promotion.

Flight ticket(return) - RM79 (termasuk Airport tax + KLiA2 fees + GST)
Luggage(15kg)      - RM53 (return)
TOTAL                  - RM132

2.Kereta sewa
FK dah tempah sebulan sebelum untuk memudahkan kami nanti.. Owner kereta Abg Mat..dia ada 2 buah kereta untuk disewa..Axia and Grand Livina...kami sewa kera kecik ja...sape bajet + kami berempat je...kadar sewa untuk sehari bagi kereta Axia RM70.00 . FK ada bertanya dengan sepupu FK yang duduk di Langkawi. kadar sewa yang FK dapat adalah paling murah nak pula FK dapat kereta baru. Tapi sayangnya semalam Abg Mat call inform kami yang kereta Axia dia accident sekarang kat bengkel lagi..hmmmm cmnie nie...time tu FK dah susah hati sangat dah...nak nak kne cari kereta sewa lain pulak. Tapi nasib baik Abg Mat ni baik hati die gantikan kereta kami dengan Grand Livina..wahhhh besaqnya...kami berempat je Abg Mat... Rezeki naik kereta besaq..ohh sebelum terlupa sapa2 nak bercuti di Langkawi and nak cari kereta sewa ni no Abg Mat..011-12522433.

Kadar Sewa - RM70/per day x 3 hari
TOTAL = RM210

Kami berempat so bahagi dengan 4 seorang hanya bayar RM52.50

3.Tempat Penginapan
FK cari motel dekat Pantai Cenang dan paling penting sangat murah...ni namanya percutian bajet...hehehe...FK cari dekat agoda je senang....kali ni FK duduk di Fantastic Motel.. Semalam hanya RM126... FK kami menginap disana untuk 3 malam..so total RM378..bahagi 4 orang...so sorang hanya bayar RM94.50.

4.Pakej Island Hopping
Pakej ni pon kami tempah awal-awal memandangkan FK ada sepupu dekat Langkawi.. Tak ada laa nanti sampai sana baru terkial-kial nak mencari..kami akan syer bot dengan pelancong lain...so bayaran untuk seorang hanya RM30..

Ini antara persiapan yang FK buat sebelum ke Langkawi...so FK ringkaskan di sini ye brape cost yang FK habis sebelum ke Langkawi untuk seorang.

Flight ticket + Lugage=RM132.00
Kereta Sewa              =RM 52.50
Motel                         =RM 94.50
Pakej island Hopping =RM 30.00
TOTAL                       =RM309.00

Malam nanti FK update lagi cerita menarik bila FK dah sampai sana ye... Flight FK petang ni pukul 5.40 pm..Doakan FK selamat sampai ye...annyeonggg!!!


No comments:

Post a Comment