Tuesday 24 November 2015

Travelogue: Hello Pulau Langkawi-Day 3 PART 1

Assalamualaikum semua,

Kita sambung cerita kita balik untuk hari ke-3. Plan harini kita ke Oriental Village.Rugi lah kalau dah datang sini tapi tak try naik cable car kan. Kami decide untuk beli tiket yang termasuk dengan 3D Art Museum.Seorang RM47 (SkyCab + Skydome + 3D Art Museum).

Untuk masuk ke Skycab nie kita kena sentuh barcode yang ada dekat tiket dekat satu mesin. So memang tak boleh menipu laa sebab barcode dia berlainan code. Mula-mula kami kami di bawa menikmati tayangan 360 degree of 3D. Tayangan tu lebih kurang 5-7 minit. Yang tak boleh belah benda yang ditayangkan tu Roller Coaster. Belum sempat pening dalam gondola dah pening dulu dalam skydome.Lepas dah penat menjerit dan berpening-peningan baru boleh naik SkyCab.
sementara menunggu masuk ke skydome
Sebelum pintu gondola tertutup pihak Skycab akan ambil gambar kita dahulu. Untuk apa?? biasa la sebagai souviner kalau korang nak belilah..Kami tak beli pun. Sampai di station pertama kami turun juga. Dah turun kena ambil gambar lagi..rasa macam ada dekat red carpet MAMA Mnet Award laa pulop...hahaha..lepas lebih kurang  tak sampai 10 minit dok posing sakan tiba-tiba datang seorang staf SkyCab. "Cik nak beli keychain ni?". Ooo ok fungsi ambil gambar kitorang tadi adalah untuk ni ye..Tapi aku tengok Keychain tu macam menarik je..Terus aku beli walaupun harga RM10.00 . Takpe laa untuk buat kenangan.Lepas tu kami ke Stesen kedua pulop untuk ke Skybridge. Nak pergi skybridge pon kena bayar weh...melayang lagi RM5.00. Yang tak best ape tau..nak pergi skybridge tu kena jungle trekking dulu dalam 10min. Gilaa laa turun naik bukit.. Ni kalau orang tua ni memang tak digalakan laa. FK sendiri pun tercungap-cungap.
Akhirnya FK jejak di Gunung Mat Cincang
ber wefie laa kite
salah 1 view yang FK suka.nampak biru je air

buat-buat berani je ni..
Salah satu cabaran yang harus ditempuh untuk ke Skybridge
Lepas dah berpenat lelah naik turun bukit. Kami pun decide untuk turun. Lagipun banyak lagi tempat nak pergi. Dah sampai bawah kami dah kehilangan tenaga. Sebelum masuk ke 3D Art Musuem kami duduk rehat dulu. Sampai tertido-tido laa kami sebab penat punya pasal.

Tunggu ye untuk next entry..











No comments:

Post a Comment